Dag 4: Sedona

Zaterdag 23 mei 2015
Hotel: The View Inn, Sedona
Temperatuur:  20°C
Aantal gereden miles: 20 miles

Vandaag weer vrij vroeg wakker, het was 6u, dus de jetleg is nog niet over :)
Vandaag hadden we ontbijt inbegrepen bij onze overnachting. Het ontbijt hier stelt niet zoveel voor, een sneetje brood, een bagel, wat cornflakes, yoghurt, fruitsap of wat koffie en een stukje fruit. Maar eigenlijk was dit meer dan voldoende voor ons om aan de dag te beginnen.

We hadden besloten om vandaag als eerste langs Slide Rock State Park te gaan, waar ondiepe poelen en gladde rotsen een natuurlijke waterglijbaan vormen. E
cht leuk voor kinderen, alleen is het water ijskoud. De kinderen zijn mooi braaf bij mama blijven staan terwijl papa zich toch een poging waagde in het ijskoude water. Moedig van hem dat hij dit toch heeft durven doen. Maarja dit maak je misschien maar één keer in je leven mee, dus het was nu of nooit.
We hebben nog wat gewandeld in dit prachtige park. Wat zijn we blij dat we dit park bezocht hebben. Het was echt wel de moeite.

onderweg naar Slide Rock State Park

Midgley Bridge

nog eens alle 4 op de foto bij de brug

Onze tuut :)

in Slide Rock State Park

Slide Rock State Park

onze jongen, ze amuseren zich echt

Slide Rocks

Wouter waagt zich aan de Slide Rocks

toch een beetje koud denk ik :)

Slide Rock Area

mijn flinke jongens

de glijbaan

geen commentaar

onderweg naar de volgende bestemming

Vervolgens zijn we gaan eten bij The Golden Goose Cafe, en dat heeft ons toch wel heerlijk gesmaakt. Ook maakte we nog een tussenstop bij de Safeway om wat inkopen te doen voor ons avondeten. Want kunnen niet constant overal gaan uiteten.

Red Rock Bacon Burger

Met onze magen gevuld gingen we op weg naar The Holy Chapel, een moderne kapel in de rode rotsen van Sedona. Iets wat je niet elke dag tegenkomt.

The Holy Chapel

Het uitzicht vanaf The Holy Chapel

Het was een einde omhoog lopen naar The Holy Chapel, dus moesten we bovenaan even uitrusten en terug wat energie opdoen, dus aten we een lekkere Amerikaanse donut, die we eerder in de Safeway kochten.

donut eten

Na al dat wandelen waren de kinderen aan wat zwemmen toe. Het weer was wel niet zo heel warm maar het water van het zwembad was heerlijk dus hebben de kinderen samen met papa zich nog wat uitgeleefd.

ons 'privé' zwembad :)

Het is onze laatste nacht in Sedona, morgen gaat de roadtrip naar de Grand Canyon. Hopelijk zit het weer ons een beetje mee zodat we een mooi zicht krijgen op dit natuurwonder.

ons motel, The View Inn, echt een aanrader

Morgenavond weet ik niet of we internet gaan hebben in de Grand Canyon en dan gaan we verder naar Monument Valley en ik vrees dat we daar ook geen internet hebben dus het kan zijn dat we nu pas binnen een paar dagen een bericht kunnen posten.

Hopelijk tot morgen en anders tot over een paar dagen.

1. leuk leuk! En zo herkenbaar :) Sedona is prachtig, net als het zuiden van Arizona :p
    Heel veel plezier nog verder en hopelijk niet te veel wolken in de Grand Canyon morgen.

Grts
    Bart

1. daar twijfel ik niet meer aan Bart, dat het bij jullie prachtig moet zijn :) Het is hier gewoon geweldig mooi, niet te beschrijven. We vallen van de ene verwondering in de andere. Wouter spreekt toch al van volgend jaar terug te komen dus ik denk dat hem ook verkocht is :) hihi. Hij heeft zelfs al een Amerikaanse vlag gekocht :)

Grtz
      Debbie

Verwijderen
  2. Slide Rock... daar had ik moeten bijzijn ! Koud water of niet, den deze had er ook ingezeten ;-)
    Nice pictures Debbie, jullie beginnen er eerlijk gezegd al een beetje als echt als Amerikanen uit te zien.
    Keep having fun :-)

1. Ja het was dan ook het is nu of nooit, was wel heeel koud en ferm naar adem moeten happen ma ben er volledig voor gegaan :-) en voelde mij er na zelfs 10 jaar jonger door :-) groeten den Amerikaan

Verwijderen
  3. hoi Debbie,amai wat maak jij of Wouter,ik weet niet wie ze maakt,prachtige foto's!! prachtig om jullie zo te zien genieten :-) Geniet morgen van de Grand Canyon,daar gaan jullie ook mooie foto's kunnen maken,we kijken ernaar uit! ;-)

1. we maken alle 2 foto's. Hebben daar thans gene cursus ofzo voor gevolgd, enkel een nieuwe lens gekocht :) We trekken foto's van alles wat we mooi vinden, meestal komt daar wel iets goed uit dan :)