De voorbereidingen

11 mei 2015

Nu komt het heeeeeel dichtbij. Maar die laatste week gaat voorbij vliegen. We moeten beide nog werken, we hebben alle twee nog nacht tot woensdag. Dan is het verlengd weekend, maar niet voor mij (Debbie) want ik moet wel werken dit weekend. Ik hoop dat ik tussendoor ook nog ergens tijd vind om onze koffers klaar te maken.

Ik had vorige week nog tickets besteld voor Universal Studios, nu maar hopen dat deze op tijd bij ons raken. Ik heb de tickets besteld op een Duitse site, Attraction Tickets Direct. De tickets worden dan gewoon opgestuurd naar je adres. Dat wordt nog even spannend afwachten.

Het volgende verslag zal dus bij dag 1 te vinden zijn, en dat betekent dat we dan al vertrokken zijn en ons op Amerikaanse bodem bevinden :)

19 april 2015

Nog 1 maand :) Nu is het echt niet meer lang. Alles is ondertussen geregeld dus we moeten gewoon nog aftellen tot 20 mei. De nodige Dollars zijn besteld, hoewel de koers niet echt meezit. Maar ja, we gaan onze vakantie erdoor niet laten verpesten. We gaan nog steeds hetzelfde doen als op de planning, incl. shoppen.
Het enige wat we nu nog moeten doen is onze koffers pakken en zien dat we alles klaar hebben staan, maar daar hebben we nog wel even tijd voor, denk ik :)

17 februari 2015

Nog 91 dagen!!! We hebben in tussentijd niet stil gezeten, de reispassen zijn besteld, we hebben een go pro en een nieuwe cameralens gekocht om onze leuke en onvergetelijke ervaring goed vast te kunnen leggen op beeldmateriaal :D
En we werken natuurlijk verder aan de dagindeling want dat is niet iets wat je op een week tijd in elkaar knutselt.

Het lijstje met 'things to do before we leave' wordt korter en korter, net zoals het aftellen naar onze vakantie. We beginnen nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden :)

Januari 2015

We zijn ondertussen druk bezig aan ons roadbook, dit om het ons ter plaatse iets makkelijker te maken. Hierin komen per dag het aantal te rijden miles, de bezienswaardigheden voor onderweg en eventuele wandelingen die we kunnen maken, een beetje uitleg over de Nationale Parken, plaatsen die aangeraden worden om te gaan eten, winkels in de buurt, ev. outlet centra zodat we de nodige dollars kunnen uitgeven, ....

Op onze planning staat ook nog het laten maken van pasfoto's om onze reispassen te laten maken, dit zal ergens in de komende weken gebeuren. Ook moeten we onze ESTA nog aanvragen. Dit staat voor Electronic System for Travel Authorization, dit moet je aanvragen als je naar te States reist. Je moet een goedkeuring krijgen om de States binnen te mogen. Dus hopelijk krijgen we binnenkort een positief antwoord.

Ook moeten we nog een reisbijstandsverzekering afsluiten. Dit gaan we doen via VAB
Een reisbijstandsverzekering is zeker nodig in the USA want hier liggen de medische kosten een stuk hoger dan bij ons en als ik zeg hoger dan bedoel ik ook echt veeeeeel hoger :)
Als je daar even langs spoed zou moeten, ben je al vlug enkele duizende dollars kwijt. Dus goed verzekeren is de boodschap!

We zijn ook op zoek naar een iets grotere lens voor op ons fototoestel en zouden graag een gopro willen kopen zodat we achteraf nog kunnen nagenieten van onze vakantie.

En natuurlijk tellen we verder af :)

20 November 2014

Nog 6 maanden!!!! En onze droomreis wordt werkelijkheid. Het aftellen kan beginnen :)

November 2014

Ondertussen hebben we ook de auto geboekt. Dit deden we via autoeurope.nl. We kozen voor het type Standaard SUV (Jeep Grand Cherokee of iets soortgelijks). Ben nu al reuze benieuwd dewelke we zullen meekrijgen eens we daar arriveren.

Dat maakt dat alles nu geboekt is. Misschien dat er toch nog iets kan veranderen, maar dat zal zowiezo niet veel zijn.

Nu is het vooral aftellen en ondertussen de dagindeling verder opstellen. Zodat we toch een idee hebben over wat we onderweg of ter plaatsen allemaal kunnen doen.

Oktober 2014

Ongeveer in mei hebben we besloten om de grote oversteek dan toch eindelijk eens te maken. We waren al lang aan het twijfelen en al een paar jaar aan het zeggen dat we zouden gaan, maar volgend jaar is het dan eindelijk zover!!!

We zijn begonnen met een route op papier te zetten, heel veel opzoekwerk te doen en heel veel reisblogs te lezen.
Met veel hulp van Bart en Evy, waarvoor enorme dank en het Alles Amerika Forum hebben we dan de definitieve route uitgestippeld.

Eens we de route hadden zijn we gaan kijken wanneer we wouden vertrekken. We wisten wel dat we mei - juni 2015 wouden gaan maar wanneer vertrekken? Na lang zoeken en puzzelen hebben we besloten om op 20 mei te vertrekken en op 12 juni terug naar huis te komen. Het puzzelen met de dagen was omwille van de weekends die we wouden vermijden op de drukke plaatsen zoals Las Vegas en de Nationale Parken.
Maar als je 24 dagen on the road bent is het niet zo makkelijk om de weekends te mijden.

Begin oktober hebben we dan, na lang zoeken en rondkijken, onze vluchten geboekt via KLMWe vertrekken in Dusseldorf. Het is een vlucht geworden met 1 overstap in Amsterdam.

Het enig wat we nog moeten boeken is de wagen. We zijn er al uit dat het een Standaard SUV wordt, zoals een Jeep Grand Cherokee (of we deze ook werkelijk meekrijgen zullen we pas ter plaatse zien want je kiest altijd een type wagen).

De hotels/motels/cabins zijn ook reeds geboekt. Omdat we met de kinderen niet te plaatsen nog willen zoeken naar een slaapplaats.

Los Angeles/San Bernardino (dag1)
WigWam Motel

Canyon Ranch Motel Springdale

Las Vegas (dag 12,13 en 14
The Mirage
gratis nachten gewonnen via MyVegas punten

Death Valley (dag 15)
Furnace Creek Ranch

Mammoth Lakes (dag 16)
Motel 6 Mammoth Lakes

Yosemite NP (dag 17)
Curry Village Yosemite NP

Yosemite, Mariposa (dag 18)
Best Western plus Yosemite Gateway Inn

Monterey (dag 19)
Lone Oak Lodge

San Simeon (dag 20)
San Simeon Lodge

Los Angeles (dag 21, 22, 23 en 24)
Hyatt Place El Segundo

Wouter, Debbie, Emiel en Bram

1. Goeden morgen,

Ik heb met veel plezier jullie reiblog gelezen. Nu zag ik dat jullie in Las Vegas via het spel overnachtingen hadden. Ik heb ook flink gespaard en kan voor 2016 ook overnachtingen regelen. Echter weet ik niet goed hoe dit in zijn werk gaat. Ik heb een mlife account aangemaakt maar hoe nu verder.
    Misschien dat jullie mij kunnen helpen met een uitleg.

(mira72@home.nl)

Alvast bedankt en veel plezier met het plannen voor jullie volgende reis.