Dag 23: Los Angeles

Donderdag 11 juni 2015
Temperatuur:  22 °C
Aantal gereden miles: 50 miles

Vandaag zijn we op het gemakje opgestaan en hebben we nog even geskypt met het thuisfront want dat was de voorbije dagen niet gelukt met onze drukke dagindeling.

Tegen 8u15 zijn we dan gaan ontbijten. Bij dit hotel hebben we ontbijt inbegrepen en wat voor ontbijt. Het smaakt heerlijk en onze magen zijn weer gevuld tot 's middags.
Vandaag wouden we nog Hollywood Boulevard en Rodeo Drive gezien hebben, dus ging het richting Hollywood. Aangezien we gisteren zolang in de file hadden gestaan hadden we de GPS ingesteld op 'least use freeways' en dat ging al een stuk vlotter dan gisteren. We hebben nog ongeveer 45min gereden ma toch niet meer stilgestaan en het verkeer was bijlange niet zo druk.
Eens aangekomen op Hollywood Boulevard was het opeens veel drukker, dit is eigenlijk echt een vieze straat. Er lopen enorm veel toeristen en veel daklozen rond en het is er echt vies en vuil. We waren ook nog eens $20,00 kwijt voor een paar uur parking. Amai wat profiteren ze daarvan.

We hebben vlug alles bekeken en zijn dan nog iets gaan eten bij Hooters. Want ja, dat moet je toch gedaan hebben als je in de USA bent geweest :D
Maar uiteindelijk zijn we blij dat we het gezien hebben. We zijn dan maar vlug vertrokken richting Rodeo Drive.

Hollywood Blvd, bekend om zijn sterren op de grond

Hollywood Blvd

Aan het Chinese Theater vind je voet en handafdrukken

Chinese Theater

Deze mocht niet ontbreken

And the Winner is..... :)

Nachos bij Hooters, hmmm

foei foei  :)

dit weet ik eigenlijk niet wat het is, maar de straat werd er
voor afgezet dus denk dat het toch belangrijk was.

Bumblebee van Transformers

Onderweg naar Rodeo Drive zijn we nog aan het Beverly Hills Sign doorgekomen. Wat is dit een chique buurt, wauw. Hier kunnen we wel wonen :)

hier zijn ze weer, ze lopen door gans LA uit

Gucci, op Rodeo Dr

Rodeo Dr

Louis Vitton

Ralph Lauren

ferm auto'ke

Rodeo Dr

We zijn enkel door Rodeo Drive gereden. We zijn niet gaan kijken aan de vitrines, onze Visakaart zou dat toch niet aankunnen :D
Na Rodeo Dr ging het richting kust. We zijn een beetje gaan rondwandelen aan het strand van Santa Monica. We hadden een mooi zicht op Santa Monica Pier, maar zijn er niet op geweest. We hebben de kindjes een beetje op het strand en in het water laten spelen en zijn toen nog een klein stukje langs de kustlijn gaan wandelen.

Venice Beach wouden we ook nog doen maar hebben we uiteindelijk niet gedaan. Aangezien het ondertussen al 17u30 was en we de kindjes nog beloofd hadden om een beetje te gaan zwemmen. Dus we zijn maar richting hotel gereden.

Onderweg hebben nog wat te eten uitgehaald, we zijn gestopt bij Five Guys. Ik heb me laten wijsmaken dat Obama hier graag komt dus we moesten dit toch eens geproefd hebben. En ik moet zeggen dat het enorm lekker burgers en frietjes waren. We hebben echt lekker gegeten.

Natuurlijk hoorde er nog een laatste keer een dessertje bij dus zijn we ook nog even gestopt bij The Cheesecake Factory om nog een laatste keer te genieten van deze heerlijke cheesecake. Hmm, wat gaan we dit missen.

Na het eten zijn we zoals beloofd, nog wat gaan zwemmen en hebben we online ingecheckt. De koffers hebben we terug ingepakt, zodat we morgen na het ontbijt dadelijk kunnen vertrekken richting Dollar Rent a Car om de auto terug in te leveren. De shuttle brengt ons dan naar de luchthaven.  Morgen zit onze vakantie er helaas al op.
We hebben er enorm van genoten en gaan hier zeker nog eens terugkomen.
Hopelijk verloopt morgen alles even vlot als toen we naar hier kwamen.

Tot zaterdag in Belgenlandje  :)

Santa Monica Beach

Santa Monica Pier

fijn in het water spelen

Baywatch-huisjes

hmm, Oreo cheesecake

de grootste, meeste lagen cheesecake die ze hadden :D