Dag 16: Death Valley - Mammoth Lakes

Donderdag 4 juni 2015
HotelMotel 6, Mammoth Lakes
Temperatuur:  15°C en regen (kan het verschil nog groter met gisteren)
Aantal gereden miles: 210 miles

Vanmorgen zijn we wakker geworden rond 8u, het is een warme nacht geweest. We waren allemaal heel tevreden dat we airco en een ventilator op de kamer hadden.
Zoals elke morgen hebben we ontbeten op de kamer, proberen te skypen naar de oma's en opa's en tantie maar gek genoeg nam niemand op. Ik denk dat ze ons al niet meer missen :D

Dan zijn we maar begonnen met de auto terug vol te laden, we hebben wat ijs gehaald zodat ons eten en onze drank koel zijn voor onderweg en zijn gaan uitchecken. Zodat we konden vertrekken aan één van onze langste rijdagen van deze vakantie.
We mochten vandaag ongeveer 3u30 rijden tot in Mammoth Lakes. Maar voor we aan deze lange rit begonnen hebben we toch maar even bijgetankt in Death Valley. De benzine staat er wel enorm duur, $4.559 voor 1 gallon (=3,78 L). We hebben eerder in Sedona getankt aan $2,93. Dus das toch een behoorlijk verschil, maar we durfde niet verder met een halve benzinebak aangezien het een hele tijd zou duren eer we terug een benzinestation tegen zouden komen. En je wilt in Death Valley niet zonder benzine vallen.
Ook hebben we vlug het waterpeil van de auto gecontroleerd en maar goed want dit was al bijna tot het minimum gedaald. Dus dit ook maar vlug bijgevuld.
Vandaag heb ik, Debbie, eens gereden met de auto. Het eerste stuk tot aan Lone Pine toch, toen was Wouter het moe om gewoon als passagier te zitten en heeft hij terug het stuur overgenomen :D

nog even de venster schoonmaken terwijl we tanken

vrij duur

Death Valley

Onderweg kwamen we de Sand Dunes nog tegen, echte zandduinen in het midden van de woestijn van Death Valley. Wat is het hier toch mooi! Vandaag was het iets minder warm dan gisteren, het was ook een beetje bewolkt. Gelukkig maar anders hadden we nooit in die duinen kunnen wandelen, dan hadden we ons verbrand aan het warme zand.

Sand Dunes

het zand vonden ze heel leuk

Na de zandduinen hebben we onze koers naar Mammoth Lakes verder gezet en Death Valley achter ons gelaten. Wat was dit ook weer een prachtig Nationaal Park!
Hier zou je ook mooie wandelingen kunnen maken, maar ik denk dat je dan best in een andere periode van het jaar komt, wanneer het niet zo warm is. Want dit was echt geen weer om in te wandelen.

Death Valley achter ons byebye

onderweg

als je goed kijkt, zie je de weg die we straks rijden

voila deze weg dus :)

ineens wildlife voor ons, coyote?

Na ongeveer 2u rijden kwamen we het eerste dorpje tegen, Lone Pine. Hier hebben we even een stop gemaakt in een parkje waar we gepicknickt hebben. Er was ook een speeltuintje en een beekje, dus de kindje hebben zich hier even kunnen uitleven voordat we onze rit van nog anderhalf uur verderzette.
De bedoeling was om ook nog langs Alabama Hills te rijden maar het weer was aan het veranderen, er hing opeens een donkere wolk boven ons dus hebben we maar besloten om verder door te reizen naar Mammoth Lakes.

onderweg naar Lone Pine

mooie uitzichten

onderweg ook nog wegenwerken tegengekomen, het hele verkeer
ligt plat dan :)

En maar wachten tot we door mochten

we mochten traag de volgwagen van de wegenwerkers volgen

ik zou niet kunnen zeggen wat ze aant doen zijn

het weer begint te veranderen

Lone Pine

typische schoolbus

fijn even spelen tussen het rijden door

en een beetje afkoelen :)

echt een leuke picknickplaats

en toen was het gedaan met het mooie weer :S

En wat we gedacht hadden, was ook zo, onderweg hebben we regen gehad. Ook bij aankomst in Mammoth Lakes regende het. Ondertussen is het wel gestopt maar het is hier maar liefst 31 graden kouder dan gisteren :S bbrrrr. Het is hier maar een 15°C.
Daar stonden wij dan in onze shortjes met T-shirt in de koude en regen. Maar vlug de bloes uit de koffer halen zodat we het terug een beetje warmer kregen. Kan het contrast groter?

regen :(

gisteren van 282 feet below sea level, vandaag op
een hoogt van 7800 feet, met dit als resultaat.
De zak chips staat op springen :) die MOET dus opgegeten worden .

Beware: The bears are awake, zeiden ze bij het inchecken in het motel en breken auto's open waren eten in ligt dus hebben we onze auto maar leeggehaald.
Veel hebben we dus niet meer gedaan. We hebben wat gegeten, een beetje TV gekeken, ik (Debbie) heb op mijn gemakje het verslag gemaakt, we gaan ons nog douche en dan eens op tijd ons bedje in. Hopelijk is het morgen droog want we gaan naar het spookstadje Bodie en dan via de Tioga Road naar Yosemite.